Forum på kbharkiv.dk (2016-2020)

LØST - Kildetasteren og søgningen er nede

Oprettet af
2018-01-22 18:38:17
Forfatter Indlæg
Skrevet af
2018-01-22 18:38:17
Kl. 19.35 kan jeg slet ikke bruge Søgningen.
Har andre også problemer.

hilsen minna
Skrevet af
2018-01-22 18:48:04
Jeg kan heller ikke gemme tastet post.
Fejlmelding P ERROR ok 503
Prøver i morgen.

God aften
Skrevet af
2018-01-22 18:54:03
Det samme her: {"data":{"message":"Could not save entry","userMessage":"Solr HTTP error: OK (503)\n<!DOCTYPE html PUBLIC \"-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN\" \"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd\">\r\n<html xmlns=\"http://www.w3.org/1999/xhtml\" xmlns:og=\"http://opengraphprotocol.org/schema/\" xmlns:fb=\"http://www.facebook.com/2008/fbml\" >\r\n <head>\r\n <meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\" />\r\n <title>Your application is not available</title>\r\n <link href=\"/bitnami.css\" media=\"screen\" rel=\"stylesheet\" type=\"text/css\" />\r\n <meta http-equiv=\"refresh\" content=\"15\" />\r\n </head>\r\n\r\n <body> \r\n <div id=\"container\" class=\"plain-background\">\r\n <div id=\"dashboard-content\" class=\"applications-launch-page launch-page\">\r\n <div class=\"applications-title\">\r\n <h1>Your application is not available</h1>\r\n </div>\r\n <p>\r\n Your application may not be available for many reasons:\r\n <ul>\r\n <li>If you just launched the server, please wait a few minutes for the application to deploy. It is common behavior for Java applications.</li>\r\n <li>Your application may not be working properly. Please check the application log file.</li>\r\n </ul>\r\n This page will automatically refresh every 15 seconds until the application is available.\r\n <p>\r\n <div class=\"clear\"></div> \r\n </div>\r\n </div>\r\n </body>\r\n</html>\r\n"},"status":403,"config":{"method":"POST","transformRequest":[null],"transformResponse":[null],"jsonpCallbackParam":"callback","url":"https://www.kbhkilder.dk/1508/stable/entries/","data":{"persons":{"burials":{"number":"5387","chapel":"Kapel (Lighus, Ligkapel), Assistens Kirkegård","parish":"Sankt Johannes","cemetary":"Assistens - Trinitatis"},"firstnames":"Caroline Louise Anna Catharina Augusta","lastname":"Meyer","sex":"Kvinde","ageYears":"66","addresses":{"streetAndHood":"Rømersgade","number":"25"},"positions":[{"position":"Frøken","relationtype":"Eget erhverv"}],"civilstatus":"Ugift","dateOfDeath":"26-09-1887","deathcauses":[{"deathcause":"Morbus cordis (Mb. cordis, Mb. cord.)"}]},"page_id":137759,"task_id":1,"post_id":"130205"},"headers":{"Accept":"application/json, text/plain, */*","Content-Type":"application/json;charset=utf-8","Authorization":"Bearer c70144c83a7e2f3acce1de4cf4480d99102b5c08"}},"statusText":"Save error","xhrStatus":"complete"}
Ok
Samtidig er dropboksene meget sløve. :S
Med venlig hilsen
Hanne
Skrevet af
2018-01-23 07:38:38
Hej alle
Kildetasteren er nede her til morgen. Det gælder både indtastning og søgning.

Vi ser på det så hurtigt som muligt.

Vi vender tilbage.

med venlig hilsen
Helga
Skrevet af
2018-01-23 08:26:24
Nu fungere det hele igen. Vi undersøger hvad der gik galt.
Mange hilsner fra
Jeppe
Digitalarkivar ved Københavns Stadsarkiv
Skrevet af
2018-01-23 08:26:48
Hej alle

Så er vi kørende igen, både på indtastning og søgning.

Mange hilsner :)
Helga

ps. vi laver selvfølgelig noget fejlsøgning og finder ud af, hvorfor det er sket, så vi kan forebygge det fremover.